uz-logo-pion-2.png

Rocznik Lubuski

ISSN: 0485-3083

Tom 30 (2004)

CZĘŚĆ 1

Edukacja w społeczeństwie wielokulturowym
Redakcja naukowa: Bohdan Halczak, Bogumiła Burda

RL 30/1 (2004) PDF

CZĘŚĆ 2

Różnorodność kapitałów w nowej rzeczywistości społecznej
Redakcja naukowa: Żywia Leszkowicz-Baczyńska

RL 30/2 (2004) PDF

ARTYKUŁY
  • Bogumiła BURDA
    Kształtowanie świadomości historycznej (regionalnej) na pograniczu zachodnim po 1945 roku – rozważania teoretyczne
    PDF

  • Roman DROZD
    Szkolnictwo ukraińskie w Polsce w latach 1944-1989 – próba periodyzacji
    PDF

  • Stefan DUDRA
    Nauczanie religii prawosławnej jako element wielokulturowości Środkowego Nadodrza
    PDF

  • Bohdan HALCZAK, Czesław OSĘKOWSKI
    Stereotyp Łemka w świadomości zielonogórskich studentów
    PDF

  • Aleksandra JAWORNICKA
    Tożsamość narodowa młodych Polaków na Ukrainie i Ukraińców w Polsce
    PDF

  • Roman Maciej JÓZEFIAK
    „Fenomen łużycki” – społeczność serbołużycka po II wojnie światowej
    PDF

  • Andrzej KSENICZ
    Możliwości wykorzystania elementów literatury łemkowskiej w polskiej szkole
    PDF

  • Eugeniusz MIRONOWICZ
    Szkolnictwo białoruskie w Polsce po II wojnie światowej
    PDF

  • Bernadetta NITSCHKE
    Szkolnictwo dla mniejszości niemieckiej w Polsce w latach 1945-1989
    PDF

  • Tomasz NODZYŃSKI
    „Gazeta Polska” wobec ludności niemieckiej i żydowskiej w Poznańskiem w 1848 roku
    PDF

  • Mirosław PECUCH
    Wpływ szkolnictwa na procesy akulturacji, asymilacji i rekulturacji Łemków
    PDF

  • Ryszard RAUBA
    Róża Luksemburg – postać zagubiona w wielokulturowości
    PDF

  • Robert SKOBELSKI
    „Polski październik” 1956 roku a polityka władz Czechosłowacji wobec polskiego szkolnictwa mniejszościowego na Zaolziu w latach 1957-1959
    PDF

  • Kajetan SUDER
    Szkolnictwo Serbów Łużyckich w Niemczech
    PDF

  • Marek SYRNYK
    Nauczanie języka ukraińskiego w Polsce po roku 1989
    PDF

  • Zygmunt KOWALCZUK
    Fotografia
    PDF

  • Piotr KRYCKI
    Polsko-niemieckie szkolnictwo mieszane. Refleksje absolwenta
    PDF

  • Wilhelm SKIBIŃSKI, Andrzej SKIBIŃSKI
    Reemigranci polscy z pogranicza Ukrainy i Rumunii po 1945 roku na Ziemi Lubuskiej
     Pobierz PDF

  • Władysław STRUTYŃSKI
    Polska oświata na Ukrainie
    PDF

  • Oleg ŚLUSAR
    Nauczanie języka polskiego na Uniwersytecie Czerniowieckim im. J. Fedkowycza
     PDF

  • Mieczysław WOJECKI
    Szkolnictwo uchodźców politycznych z Grecji w Polsce po roku 1950
    PDF
             
  • Żywia LESZKOWICZ-BACZYŃSKA
    Słowo wstępne

  • Mariusz KWIATKOWSKI, Maria THEISS
    Kapitał społeczny. Od metafory do badań

  • Mirosław CHAŁUBIŃSKI
    Filozofia a koncepcja nauki w ujęciu Stanisława Ossowskiego

  • Iwona KACZMAREK-MURZYNIEC
    Stanisława Ossowskiego postulaty zmiany świata i ich teoretyczne podstawy

  • Jerzy LESZKOWICZ-BACZYŃSKI
    Zmiana społeczna w perspektywie uwarunkowań mikrostrukturalnych

  • Leszek GOŁDYKA
    Uczniowie szkół średnich pogranicza zachodniego o wykształceniu i pracy

  • Irena MACHAJ
    Tożsamość i stosunek do "innych" na wschodnim i zachodnim pograniczu Polski

  • Maria ZIELIŃSKA
    Pokoleniowy wymiar zróżnicowania społecznego. Propozycja schematu analizy

  • Żywia LESZKOWICZ-BACZYŃSKA
    Reinterpretacja sytuacji współczesnej rodziny

  • Ewa NARKIEWICZ_NIEDBALEC 
    Język jako forma kapitału kulturowego

  • Anna WACHOWIAK
    Jakość życia w relacji do socjologicznej refleksji nad przemianami czasu wolnego w społeczeństwie ponowoczesnym

  • Beata TRZOP
    Kultura masowa i kultura popularna - tradycja i nowe trendy w analizie zjawiska

  • Dorota ANGUTEK
    Religijny obrzęd dualistyczny w średniowieczu. Rozbudowana formuła semantyczna

  • Joanna RÓG-ILNICKA
    Wpływ Internetu na rozwój więzi lokalnych

  • Izabela KAŹMIERCZAK-KAŁUŻNA
    Strategie przetrwania, O sposobach radzenia sobie z biedą
     
  • Mirosław ZDULSKI
    Uranowcy - etiologia roszczeń
     
  • Dorota BAZUŃ
    Instytucjonalizacja ruchu "Monar"
     
  • Magdalena POKRZYŃSKA
    Powstanie i rozwój Instytutu Socjologii w Zielonej Górze (1994-2004)
      
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18