uz-logo-pion-2.png

Rocznik Lubuski

ISSN: 0485-3083

Tom 29 (2003)

CZĘŚĆ 1

Wartości i interesy a społeczeństwo obywatelskie
Redakcja naukowa: Mariusz Kwiatkowski

RL 29/1 (2003) PDF

CZĘŚĆ 2

Dziecko w codzienności szkolnej
Redakcja naukowa: Krystyna Ferenz

RL 29/2 (2003) PDF

ARTYKUŁY
  • Lech SZCZEGÓŁA
    Blokady społeczeństwa obywatelskiego w Polsce
    PDF

  • Wojciech MISZTAL
    Demokracja lokalna w Polsce
    PDF

  • Włodzimierz KACZOCHA
    Lokalne społeczeństwo obywatelskie jako „siła przeciwważna” wobec globalizacji gospodarczej oraz medialnej
    PDF

  • Mariusz KWIATKOWSKI
    Etyczne społeczeństwo obywatelskie w III RP
    PDF

  • Agnieszka SZCZAP
    Idea społeczeństwa obywatelskiego w komunitaryzmie
    PDF

  • Żywia LESZKOWICZ-BACZYŃSKA
    Rodzina polska – zródło barier czy rozwoju społeczeństwa obywatelskiego?
    PDF

  • Janusz MARIAŃSKI
    Kościół katolicki a rozwój społeczeństwa obywatelskiego
    PDF

  • Mariusz KWIATKOWSKI
    Źródła zaangażowania obywatelskiego w swietle koncepcji kapitału społecznego
    PDF

  • Joanna FRATCZAK-MÜLLER
    Stowarzyszenie jako szkoła zaangażowania obywatelskiego
    PDF

  • Agnieszka LEMISZOWSKA
    Społeczna misja samorządu zawodowego
    PDF

  • Artur KINAL
    Bezdomność jako wyzwanie dla społeczności lokalnej
    PDF

  • Dorota BAZUŃ
    Monar jako organizacja pozarządowa
    PDF

  • Jerzy HERBERGER
    Wartosci i interesy w działalności Fundacji na rzecz Zapobiegania Narkomanii Maraton
    PDF

  • Marta RATAJCZAK
    Polskie Towarzystwo Zapobiegania Narkomanii jako organizacja pozarządowa na lokalnej scenie
    PDF

  • Aleksandra JAWORNICKA
    Mniejszość ukraińska na Ziemi Lubuskiej w systemie mono- i policentrycznym
    PDF

  • Jacek KURZĘPA
    Rola organizacji harcerskich w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego
    PDF

  • Magdalena POKRZYŃSKA
    Stowarzyszenie „Wspólnota Bukowińska”. Uwagi na marginesie badań nad podmiotowym rozwojem grupy regionalnej
    PDF

  • Martyna ROSZKOWSKA
    Działalność w szkolnych klubach europejskich jako doświadczenie demokracji
    PDF
  • Krystyna FERENZ
    Szkoła w świecie codzienności dziecka

  • Klaudia BŁASZCZYK
    Bliskie i dalekie cele szkoły środowiskowej

  • Inetta NOWOSAD
    Znaczenie i możliwości realizacyjne działalności pozalekcyjnej szkoły

  • Ryszard MAŁACHOWSKI
    Społeczny wymiar stowarzyszeń i szkolnictwa katolickiego

  • Mirosława NYCZAJ-DRĄG
    W poszukiwaniu teoretycznych podstaw badań nad samopoczuciem ucznia w szkole

  • Iwona KOPACZYŃSKA
    Ocenianie zachowania – dylematy i kontrowersje

  • Iwona RUDEK
    Dziecko jako kolega. Wzory, akceptacja, tolerancja, odrzucenie

  • Aneta RUDZIŃSKA-ROGOŻA
    Sytuacja dziecka ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu

  • Marzenna MAGDA-ADAMOWICZ, Jacek SZMALEC
    Wrażliwość moralna dzieci w wieku 7–10 lat prawidłowo rozwiniętych i upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim (rekonesans z badań)

  • Bożena OLSZAK-KRZYŻANOWSKA
    Orientacje życiowe szóstoklasistów

  • Maria FUDALI
    „Drugie życie” gimnazjum

  • Grażyna MIŁKOWSKA-OLEJNICZAK
    Niedostosowanie społeczne uczniów szkół ponadpodstawowych

  • Grażyna GAJEWSKA
    Podmiotowość rodziny i szkoły w edukacji dzieci i młodzieży

  • Jarosław BĄBKA
    Interwencja edukacyjna wspomagająca rodziców dzieci niepełnosprawnych. Idea i realizacja w praktyce szkolnej

  • Arkadiusz ŻUKIEWICZ
    Troska o bezpieczeństwo dzieci jako płaszczyzna współpracy różnych podmiotów społecznych
       
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18