Maria MARCZEWSKA–RYTKO Granice i pogranicza – próba konceptualizacji w warunkach procesów globalizacji PDF
Łukasz MŁYŃCZYK Koincydencja tożsamości jako model badania pogranicza polsko-niemieckiego PDF
Grzegorz STRAUCHOLD „Jest dobrze, będzie jeszcze lepiej” Nowe granice zachodnie Polski w dyskursie publicystyczno-naukowym lat 40. XX wieku PDF
Bernadetta NITSCHKE Problem uznania granic jako wyznacznik stosunków polsko-niemieckich PDF
Piotr GODLEWSKI Kontakty portowe PRL-NRD ze szczególnym uwzględnieniem współpracy przygranicznej PDF
Wiesław HŁADKIEWICZ, Adam ILCIÓW Problem pojednania polsko-niemieckiego w działalności społeczno-politycznej premiera Brandenburgii Manfreda Stolpe PDF
Janusz MIECZKOWSKI Media mniejszości w procesach komunikowania społecznego – doświadczenia z terenu zachodnich województw Polski PDF
Małgorzata MIECZKOWSKA Media serbołużyckie jako media lokalne PDF
Stefan DUDRA, Piotr POCHYŁY Stosunki wyznaniowe na pograniczu polsko-niemieckim PDF
Piotr MADAJCZYK Współpraca transgraniczna i międzyregionalna pomiędzy Polską a Niemcami PDF
Jarosław FLAKOWSKI, Waldemar SŁUGOCKI Polsko-niemieckie pogranicze w programach operacyjnych Europejskiej Współpracy Transgranicznej PDF
Waldemar SŁUGOCKI Wpływ funduszy europejskich na innowacyjność lubuskiej gospodarki PDF
Agnieszka GRABLEWSKA Realizacja koncepcji Euromiasta Gubin-Guben próbą zacieśnienia współpracy na rzecz rozwoju polsko-niemieckiego pogranicza PDF
Kamil GLINKA Współpraca województwa lubuskiego z niemieckimi krajami związkowymi – Branderburgią i Saksonią PDF
Piotr KRYSTIANS Polsko-niemiecka współpraca służb policyjnych (Lubuskie-Brandenburgia) PDF
Bogusław ŚLIWERSKi Pedagogika jako nauka bez kompleksów PDF
Andrzej RADZIEWICZ-WINNICKI Dominacja paradygmatów czy też wyjaśnień komplementarnych w okresie zmiany społecznej? PDF
Arkadiusz ŻUKIEWICZ Transwersalizm z perspektywy pedagogiki społecznej. Integracja wiedzy wywodzonej z dorobku nauk społecznych i humanistycznych dla praktyki działania społecznego PDF
Paweł PRÜFER Edukacja i wychowanie w wyobraźni socjologicznej PDF
Marzenna MAGDA-ADAMOWICZ Epistemologiczny kontekst pedagogiki i jej tożsamość PDF
Ewa MUSZYŃSKA Miejsce opieki we współczesnej pedagogice PDF
Iwona CHRZANOWSKA Wiedza na temat autyzmu wśród obecnych i przyszłych pedagogów a dylemat wspólnego kształcenia i integracji w wymiarze edukacyjnym PDF
Wioletta DANILEWICZ Rodzina w wyobrażeniach pedagogów i w jej rzeczywistych doświadczeniach PDF
Józef KARGUL „Kultura przemocy” a ludzie starzy PDF
Alicja KARGULOWA Poradnictwo w perspektywie biograficznego uczenia się dorosłych PDF
Bogdan IDZIKOWSKI Interdyscyplinarne konteksty animacji kultury PDF
Edward HAJDUK Czego chciałbym nauczyć studentów studiów społecznych PDF
Mirosław KOWALSKI Nobilitowanie ideologii społecznych przy pomocy nauki (ideologizowanie nauki) – analizy i refleksje PDF
Ryszard MAŁACHOWSKI Historyczno-filozoficzne aspekty polemologiczne a implikacje wychowawczo-kulturowe PDF
Danuta OPOZDA „Jednostkowa wiedza” jako konstrukt teoretyczno-badawczy stosowany w pedagogice – zarys refleksji PDF
Piotr T. NOWAKOWSKI Stosunek doświadczonych pracowników akademickich do młodych adeptów nauki w ujęciu Edwarda Marczewskiego: aspekt deontologiczny PDF
Ewa NARKIEWICZ-NIEDBALEC, Edyta MIANOWSKA Skuteczność nauczania metodologii badań społecznych studentów pedagogiki – analizy panelowe PDF
Anita FAMUŁA-JURCZAK Potoczność czy naukowość pedagogiki? Rekonstrukcja wiedzy studentów na temat pedagogiki PDF
Edyta MIANOWSKA Uniwersytet Zielonogórski na rynku edukacyjnym. Analiza wyników rekrutacji na wydział pedagogiczny w latach 2002/2003-2010/2011 PDF
Ewa NARKIEWICZ-NIEDBALEC, Edyta MIANOWSKA Jubileusz 40-lecia Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu (WPSINOZ) Uniwersytetu Zielonogórskiego – 22-23 września 2011 r. – relacja z jego przebiegu PDF
Edukacja i wychowanie w interdyscyplinarnym dyskursie. Relacja z dyskusji panelowej z okazji 40-lecia Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego. (tekst autoryzowany) PDF
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18