uz-logo-pion-2.png

Rocznik Lubuski

ISSN: 0485-3083

Tom 43 (2017)

CZĘŚĆ 1

Nauczyciel w cyberkulturze. Między schematem a kreatywnością
redakcja naukowa: Marzenna Magda-Adamowicz, Ewa Pasterniak-Kobyłecka

RL 43/1 (2017) PDF

CZĘŚĆ 2

Co nas łączy? Nauki społeczne wobec podzielonego świata
redakcja naukowa: Joanna Frątczak-Müller, Anna Mielczarek-Żejmo

RL 43/2 (2017) PDF

ARTYKUŁY    
  • Marzenna MAGDA-ADAMOWICZ, Ewa PASTERNIAK-KOBYŁECKA
    Wstęp
    PDF

  • Mirosław KOWALSKI
    Myśli o edukacji z perspektywy ideologii (edukacyjnych?) jako wartościowych społeczno-politycznych analiz i refleksji
    PDF

  • Ewa KOWALSKA
    Pozycjonowanie jako kategoria analizy nauczycielskich narracji autobiograficznych 
    PDF

  • Ewa PASTERNIAK-KOBYŁECKA
    Late modernity teachers faced with the choice of values. Dilemmas and challenges
    PDF

  • Agnieszka OLCZAK
    Współczesny nauczyciel – wybrane problemy i wyzwania zawodowego funkcjonowania
    PDF

  • Krystyna DURAJ-NOWAKOWA
    Pedeutologia systemologiczna od schematu do kreatywności w pedagogice 
    PDF

  • Wanda MARIA DRÓŻKA
    Wyobrażenia i oczekiwania nauczycieli wobec przyszłości
    PDF

  • Marzenna MAGDA-ADAMOWICZ
    From schemes to the teacher’s pedagogical creativity in cyberculture 
    PDF

  • Małgorzata KABAT
    Stałość i zmienność warsztatu pracy nauczyciela 
    PDF

  • Jolanta SZEMPRUCH
    Współczesny nauczyciel w przestrzeni technologii informacyjnych 
    PDF

  • Bogusława Dorota GOŁĘBNIAK, Katarzyna OSTOJA-SOLECKA
    Kompetencje nauczycieli w zakresie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej w nauczaniu. Z badań etno-pedagogicznych 
    PDF

  • Anna SAJDAK
    Aktywizowanie uczniów w poszerzonym środowisku uczenia się – możliwości wykorzystania forum dyskusyjnego
    PDF

  • Joanna M. ŁUKASIK, Roman SOLECKI
    Aktywność młodzieży w internecie a relacje z rodzicami. Wskazania dla nauczycieli do pedagogizacji rodziców 
    PDF

  • Lidia KATARYŃCZUK-MANIA
    Medialny warsztat nauczyciela muzyki 
    PDF

  • Ondřej ŠIMIK
    The use of social networking website containing visual materials in education 
    PDF

  • Joanna MADALIŃSKA-MICHALAK
    Przywództwo dyrektora szkoły a zmiana i uczenie się nauczycieli we wspólnotach praktyków 
    PDF

  • Krystyna ŻUCHELKOWSKA
    Praktyki pedagogiczne i ich rola w rozwijaniu umiejętności interpersonalnych u kandydatów do zawodu nauczycielskiego
    PDF

  • Agata POPŁAWSKA, Tatiana ANISKEVICH
    Wyzwania cyberprzestrzeni a wybrane kompetencje nauczycieli i uczniów 
    PDF

  • Iwona KOPACZYŃSKA
    E-textbooks and new technologies. Opportunities and openings for a reflective teacher
    PDF

  • Mirosława NYCZAJ-DRĄG
    Oczekiwania rodziców z klasy średniej wobec szkoły i nauczyciela 
    PDF

  • Agnieszka ŁACHOWSKA
    Nazewnictwo terenowe związane z motywami krajobrazowymi we wsiach wschodniej części dolnych Łużyc 
    PDF

  • Klaudia ŻERNIK
    Pisarstwo naukowe, czyli jak racjonalnie posługiwać się słowem pisanym. Recenzja książki Krystyny Duraj-Nowakowej pt. „Pisarstwo naukowe. Między rzemiosłem a sztuką" 
    PDF
         
  • Joanna Frątczak-Müller, Anna Mielczarek-Żejmo
    Wstęp 
    PDF

  • Stanisław MAZUR
    Ewolucja sfery publicznej i mechanizmów zarządzania publicznego w kontekście wytwarzania „wiedzy uwspólnionej” 
    PDF

  • Kaja GADOWSKA
    Praktyka obsadzania stanowisk w administracji skarbowej III RP w świetle wartości konstytucyjnych
    PDF

  • Joanna FRĄTCZAK–MÜLLER
    Łączą nas wspólne cele. Analiza zasad uspołecznienia procesów programowania strategicznego gmin i powiatów
    PDF

  • Jarosław FLIS, Dariusz STOLICKI
    Powszechność i partykularyzm – przechyły terytorialne w wyborach sejmikowych 2006-2014 
    PDF

  • Jarosław HERMASZEWSKI, Mariusz KWIATKOWSKI
    Fenomen masowej mobilizacji lokalnej. Przypadek budżetu obywatelskiego w gminie Sława 
    PDF

  • Anna MIELCZAREK-ŻEJMO
    Współdecydowanie w Euroregionie Sprewa-Nysa-Bobr 
    PDF

  • Dorota BAZUŃ
    Rewitalizacja jako obszar współpracy międzysektorowej 
    PDF

  • Piotr NIEPOROWSKI
    Istota raportowania społecznego. Budowanie wartości czy instytucjonalny przymus? 
    PDF

  • Alexandra GHEONDEA-ELADI
    What connects us in shared decision-making in health 
    PDF

  • Viktor SAPRYKA, Olga ZVYERYEVA
    Values across the border: axiological content of changing identities in the Russian-Ukrainian Borderlands 
    PDF

  • Anna KUZIO
    The influence of training on detecting lying in language: a case study of native speakers of polish using english as a learned language 
    PDF

  • Nina LEŚNIAK-NIEDBALEC
    Prawna definicja partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce 
    PDF
       
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18