uz-logo-pion-2.png

Rocznik Lubuski

ISSN: 0485-3083

Tom 37 (2011)

CZĘŚĆ 1

Recepcja światowej socjologii w Polsce oraz polskie szkolnictwo wyższe na początku XXI w.
Redakcja naukowa: Mirosław Chałubiński, Ewa Narkiewicz-Niedbalec

RL 37/1 (2011) PDF

CZĘŚĆ 2

Zrozumieć społeczeństwo, zrozumieć pokolenia. Młodzież, młodość i pokoleniowość w analizach socjologicznych
Redakcja naukowa: Krystyna Szafraniec, Maria Zielińska

RL 37/2 (2011) PDF

ARTYKUŁY

  • Jarosław KILIAS
    Klasycy obcy, rodzimi i bohaterowie nekrologów: zainteresowanie przeszłością dyscypliny a perspektywy historii socjologii

  • Nina KRAŚKO
    Procesy instytucjonalizacji socjologii w Polsce a recepcja socjologii światowej

  • Viktorija FRYSZKOWSKA, Stanisław KOSIŃSKI
    Recepcja socjologii światowej w lwowskiej kolebce 150-letniej socjologii polskiej

  • Mirosław CHAŁUBIŃSKI
    Warszawski krąg historyków idei a recepcja światowej socjologii w Polsce. Pierwsze przybliżenie

  • Tomasz LESZNIEWSKI
    Związki polskiej socjologii wychowania z pedagogiką światową w ostatnim trzydziestoleciu

  • Paweł BYTNIEWSKI
    Foucalt w oczach polskiej socjologii. Mediocentryczny punkt widzenia

  • Mariola KUSZYK-BYTNIEWSKA
    Polskie konteksty recepcji myśli Pierre’a Bourdieu
      
  • Krzysztof WIELECKI
    Paradygmat wielkiej dialektycznej syntezy i jego obecność w polskiej socjologii

  • Marcin CENTKOWSKI
    Debata nad stanem i przyszłością uniwersytetu w Polsce

  • Magdalena JELONEK
    Społeczna produktywność szkół wyższych, czyli czego oczekuje się obecnie od uniwersytetów?

  • Agnieszka DZIEDZICZAK-FOLTYN
    Rozwój szkolnictwa wyższego w Polsce – w trzech odsłonach myśli strategicznej

  • Danuta CHMIELEWSKA-BANASZAK, Wioletta GIEMZA-URBANOWICZ
    Stres zawodowy pracowników nauki w świetle badań

  • Piotr GÓRSKI
    Obszary współdziałania wyższych uczelni z pracodawcami i stowarzyszeniami zawodowymi w kształceniu specjalistów

  • Anna Maria KOLA
    Formy kształcenia elitarnego na poziomie wyższym w Polsce

  • Ryszard BOROWICZ
    Możliwości kompensacji skutków niżu demograficznego – z perspektywy szkolnictwa wyższego

  • Ewa Narkiewicz-Niedbalec
    Strategie rozwoju nauki i szkół wyższych do roku 2020 i dyskusja o reformie szkolnictwa wyższego w Polsce 2008-2011
       
  • Krystyna SZAFRANIEC
    Raz jeszcze o społecznej roli młodego pokolenia. Konteksty lokalne i globalne

  • Maria ZIELIŃSKA, Dorota SZABAN
    Metodologiczne problemy w badaniach pokoleń. Wybrane zagadnienia

  • Marcin SIŃCZUCH
    Pokolenia transformacji – relacje społeczne, doświadczenia, strategie młodych po 1990 r.

  • Krzysztof KOSEŁA
    Badanie International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) – źródło nowych danych o młodzieży

  • Justyna NYĆKOWIAK
    Pokoleniowe uwarunkowania opinii na temat przemian politycznych w Polsce po 1989 roku w świetle danych POLPAN 1993-2008

  • Katarzyna WALENTYNOWICZ-MORYL
    Pokoleniowe uwarunkowania oceny stanu zdrowia w świetle badań panelowych

  • Andrzej PODGÓRSKI
    Migrujące pokolenie – oceny życia społecznego kraju własnego i kraju migracji

  • Joanna RÓG-ILNICKA
    Nowe elementy w biografiach zawodowych młodych Polaków. Zarys problematyki

  • Krzysztof TOMANEK
    Od lojalności wspólnotowej do zindywidualizowanej. O ewolucji lojalności wśród pokoleń pracowników w korporacjach krakowskich

  • Adam MORDZON
    W pętli zadłużenia kredytowego. Przyczynek do społecznego portretu dłużników z perspektywy pokoleniowej

  • Zuzanna RACHOWSKA
    Wyjazdy studentów w ramach programu Erasmus jako instytucjonalna forma przedłużonego moratorium. Przyczynek do tezy o „kryzysie ćwierćwiecza”

  • Marcelina SMUŻEWSKA
    Studencki ruch naukowy w systemie nauki akademickiej

  • Grzegorz HUMENNY, Paweł GRYGIEL
    Czynniki warunkujące losy absolwentów studiów I stopnia – przykład województwa podkarpackiego

  • Elżbieta KOŁODZIEJSKA, Edyta MIANOWSKA
    Absolwenci pedagogiki na rynku pracy. Losy zawodowe absolwentów Uniwersytetu Zielonogórskiego

  • Ilona PŁONECKA
    Nowe elementy stylu życia pokolenia młodych. Przykład internetowej społeczności Motylków

  • Wojciech BROSZKIEWICZ
    Przejawy reprodukcji kapitału kulturowego na przykładzie młodzieży gimnazjalnej społeczności lokalnych Podkarpacia

  • Ewa MATUSIK
    Czy piękni dwudziestoletni? Plany i wartości życiowe maturzystów z Dąbrowy Górniczej i Tychów

  • Rafał MUSTER
    Studenci wobec wyzwań współczesnego rynku pracy – przypadek województwa śląskiego

  • Maria ĆWIĄKALSKA, Paulina HOJDA, Mariola OSTROWSKA-ZAKRZEWSKA
    Losy zawodowe absolwentów Uniwersytetu Jagiellońskiego na przykładzie rocznika 2007/2008 w świetle badań prowadzonych przez Zespół Badawczy Biura Karier Uniwersytetu Jagiellońskiego
       
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18