Piotr MIKIEWICZ Edukacyjne konteksty badań młodzieży – refleksja na temat znaczenia podziałów subdyscyplinarnych (na kanwie doświadczeń współpracy w polskim środowisku socjologicznym) https://doi.org/10.34768/rl.2022.v481.06 PDF
Piotr DŁUGOSZ Zdalna edukacja w perspektywie teorii pola edukacyjnego Pierre’a Bourdieu. Przypadek uczniów z Europy Środkowo-Wschodniej https://doi.org/10.34768/rl.2022.v481.07 PDF
Izabela GRABOWSKA, Agata JASTRZĘBOWSKA Mobile transitions to adulthood and soft skills of Polish and Lithuanian return migrants https://doi.org/10.34768/rl.2022.v481.11 PDF
Mirosław KOWALSKI, Andrzej ZYGADŁO Problemy i wyzwania współczesnej edukacji w zmieniającej się rzeczywistości społecznej – wprowadzenie w problematykę DOI:https://doi.org/10.34768/rl.2022.v482.01 PDF
Ernest MAGDA, Andrzej ZYGADŁO The Polish Police and its educational role in the context of changes in post-modern global society DOI:https://doi.org/10.34768/rl.2022.v482.02 PDF
Kinga FRĄCZKOWSKA Projecting the potential impact of covid-19 school closures in Poland and abroad on the students sense of security. Analysis of the phenomenon in the light of research in the literature on the subject DOI: https://doi.org/10.34768/rl.2022.v482.04 PDF
Katarzyna BRYŚ, Beata MACHNICKA, Mirosław KOWALSKI Wyzwania oraz kierunki rozwoju edukacji w zakresie biotechnologii na podstawie doświadczeń w Anglii https://doi.org/10.34768/rl.2022.v482.09 PDF
Katarzyna BRYŚ, Beata MACHNICKA Polityka oświatowa w Anglii w zakresie edukacji biotechnologii na tle przemian społeczno-kulturowych https://doi.org/10.34768/rl.2022.v482.10 PDF
Barbara WALAS Między ciszą a ciszą słowa się kołyszą – polski język migowy (PJM) jako element identyfikacji społecznej głuchych https://doi.org/10.34768/rl.2022.v482.11 PDF
Barbara KOŁECKA Akceptacja idei odpowiedzialności za zdrowie własne i innych przez kandydatów do zawodu nauczycielskiego – wyzwanie w kształceniu wyższym https://doi.org/10.34768/rl.2022.v482.14 PDF
Ewa JOHNSSON Sprawozdanie z konferencji „Nauczyciel – czas – przestrzeń – szkoła. Edukacyjne sploty przeszłości z teraźniejszością i przyszłością” https://doi.org/10.34768/rl.2022.v482.16 PDF
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18