uz-logo-pion-2.png

Rocznik Lubuski

ISSN: 0485-3083

Tom 41 (2015)

CZĘŚĆ 1

Badania jakościowe. W poszukiwaniu dróg i inspiracji
Redakcja naukowa: Marcin Szumigraj, Ewy Trębińska-Szumigraj, Daria Zielińska-Pękał

RL 41/1 (2005) PDF

CZĘŚĆ 2 

Polskie szkolnictwo wyższe – stan i perspektywy
Redakcja naukowa: Mirosław Kowalski, Ewa Kowalska

RL 41/2 (2005) PDF

ARTYKUŁY
  • Edward HAJDUK
    Status ontologiczny wzorów biografii
    PDF

  • Danuta URBANIAK-ZAJĄC
    Subiektywność – obiektywność poznania.Refleksje metodologiczne w kontekście badania wzorów doświadczeń zawodowych absolwentów pedagogiki
    PDF

  • Sławomir PASIKOWSKI
    Granice teoretycznego nasycenia
    PDF

  • Joanna BIELECKA-PRUS
    Transkrypcja jako działanie interpretacyjne
    PDF

  • Adrianna SURMIAK
    Kłamstwo jako przedmiot badań jakościowych. Ograniczenia i możliwości
    PDF

  • Piotr NIEPOROWSKI
    Etyka niejawnej obserwacji uczestniczącej jako metody badawczej stosowanej w naukach społecznych
    PDF

  • Łukasz ROGOWSKI
    Socjologia wizualna w praktyce: empiryczne przykłady współpracy socjologów z fotografami
    PDF

  • Katarzyna WÓJCIKOWSKA
    Wykorzystanie etnografii wielomiejscowej w badaniach procesów migracji edukacyjnej wśród mniejszości litewskiej w Polsce
    PDF

  • Anna MRÓZ
    Analiza hermeneutyczna narracji autobiograficznych w badaniach noetycznego poziomu rozwoju człowieka
    PDF

  • Justyna RATKOWSKA-PASIKOWSKA, Sławomir PASIKOWSKI
    Rozwiązania metodologiczne w badaniach nad seksualnością dziecka
    PDF

  • Agnieszka WOYNAROWSKA
    Dyskursywne konstrukcje niepełnosprawności intelektualnej. Krytyczna analiza dyskursu w badaniach nad zjawiskiem niepełnosprawności intelektualnej
    PDF

  • Waldemar DYMARCZYK
    O polifoniczności badania wymiarów kariery.Naturalna historia badania
    PDF

  • Adam DZIDOWSKI
    Architektura organizacyjna.Pomiędzy strukturą a przestrzenią organizacji
    PDF

  • Katarzyna ARCHANOWICZ-KUDELSKA
    Co widać z drugiej strony lustra – badacze jakościowi w badaniach rynkowych i społecznych
    PDF

  • Izabela ŚLĘZAK
    Emocje badacza jako „narzędzie” analizy i interpretacji danych. Doświadczenia z badań terenowych w agencjach towarzyskich
    PDF

  • Bogdan IDZIKOWSKI, Sylwia SŁOWIŃSKA
    Pułapki w stosowaniu nieostrych pojęć w badaniach jakościowych (z doświadczeń badawczych realizatorów projektu MKiDN
    PDF
       

  • Ewa KOWALSKA, Mirosław KOWALSKI
    Wstęp 
    PDF

  • Zbyszko MELOSIK
    Wolność akademicka. Konteksty i rekonstrukcje
    PDF

  • Andrzej RADZIEWICZ-WINNICKI, Zdzisław WOŁK
    Szkolnictwo wyższe wobec potrzeb rynku pracy 
    PDF

  • Agnieszka GROMKOWSKA-MELOSIK
    Dostęp kobiet i mężczyzn do studiów wyższych. Studium porównawcze
    PDF

  • Jerzy NIKITOROWICZ
    Wyzwania i ZADANIA współczesnego uniwersytetu z perspektywy edukacji międzykulturowej 
    PDF

  • Mirosława NOWAK-DZIEMIANOWICZ
    Aksjonormatywne, instytucjonalne, kompetencyjne pozory w polskiej edukacji 
    PDF

  • Agnieszka CYBAL-MICHALSKA
    Społeczna odpowiedzialność uczelni wyższych 
    PDF

  • Bogusław ŚLIWERSKI
    Funkcje założone i rzeczywiste promotora pomocniczego w dysertacjach doktorskich 
    PDF

  • Barbara KĘDZIERSKA, Katarzyna POTYRAŁA
    Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w globalizującym się społeczeństwie 
    PDF

  • Inetta NOWOSAD, Klaudia PIETRAŃ
    Rola uczelni wyższych w przygotowaniu przyszłych nauczycieli do współpracy z rodzicami 
    PDF

  • Marzenna MAGDA-ADAMOWICZ
    Znaczenie pedagogiki twórczości w kształceniu pedagogicznym 
    PDF

  • Arkadiusz ŻUKIEWICZ
    Uniwersytecki wymiar kształcenia profesjonalnych służb społecznych w Polsce 
    PDF

  • Sławomir ŚLIWA
    Kształcenie pedagogów resocjalizacyjnych w systemie szkolnictwa wyższego 
    PDF

  • Elżbieta KOŁODZIEJSKA
    Dynamika sytuacji zawodowej absolwentów pedagogiki Uniwersytetu Zielonogórskiego. Raport z badań absolwentów roczników 2005-2013 
    PDF

  • Edyta MIANOWSKA
    Uniwersytet Zielonogórski wobec zmian rynku edukacyjnego. Analiza porównawcza dynamiki liczby kandydatów w latach 2009/2010-2013/2014 
    PDF

  • Zenon GAJDZICA
    Student z niepełnosprawnością w przestrzeni szkoły wyższej – pomiędzy pedagogiką długu a pedagogiką wspólnotowości 
    PDF

  • Mirosław KOWALSKI, Ewa KOWALSKA
    Społeczna rola intelektualisty-nauczyciela akademickiego – refleksje 
    PDF
        
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18