uz-logo-pion-2.png

Rocznik Lubuski

ISSN: 0485-3083

Tom 34 (2008)

CZĘŚĆ 1

Marginalizacja i elitarność w edukacji
Redakcja naukowa: Ewa Narkiewicz-Niedbalec

RL 34/1 (2008) PDF

CZĘŚĆ 2

Recepcja światowej socjologii w Polsce
Redakcja naukowa: Mirosław Chałubiński, Jarosław Kilias, Kazimierz Korab, Włodzimierz Wincławski

RL 34/2 (2008) PDF

ARTYKUŁY

  • Piotr MIKIEWICZ
    Dlaczego elitarne szkoły nie znikną? O nieusuwalności nierówności społecznych w edukacji

  • Elżbieta KOŁODZIEJSKA, Edyta MIANOWSKA
    Kryteria elitarności szkół w świadomości społecznej różnych kategorii osób

  • Jarosław DOMALEWSKI
    Drogi szkolne młodzieży miejskiej i wiejskiej – uwarunkowania i konsekwencje

  • Kalina KUKIEŁKO
    Problem wyrównywania szans edukacyjnych na łamach „Głosu Nauczycielskiego”

  • Elżbieta PAPIÓR, Martyna ROSZKOWSKA
    Uczyć się demokracji. Wykorzystane i niewykorzystane szanse udziału młodzieży w szkolnej demokracji na przykładzie wybranych szkół średnich

  • Marta ZAHORSKA
    Uczniowie źli i bardzo źli

  • Mirosława CYLKOWSKA-NOWAK
    Wagarowanie jako praktyka społeczna młodzieży elitarnych i nieelitarnych liceów poznańskich

  • Urszula KLUCZYŃSKA
    Socjalizacja w płeć kulturową jako czynnik różnicowania możliwości edukacyjnych i marginalizacji

  • Marta CHYŁA
    Poczucie szans życiowych i jego związki z motywacją na przykładzie studentów szkoły wyższej niepublicznej

  • Andrzej GAZICKI, Krzysztof SOCHA
    Miejsce i rola reformującej się edukacji w procesie transformacji ustrojowej społeczności lokalnych Pomorza

  • Ryszard STANKIEWICZ
    Uniwersytet Zielonogórski w latach 2001-2007
       
  • Kazimierz KORAB
    Dependentyzm w socjologii polskiej. Tezy do dyskusji

  • Jarosław KILIAS
    „Klasyczna socjologia” w lokalnych opowieściach

  • Nina KRAŚKO
    Instytucjonalizacja i wzory uprawiania socjologii w Polsce na tle światowej nauki

  • Mikołaj RAKUSA-SUSZCZEWSKI
    Początki polskiej recepcji myśli Alexis de Tocquevillea’a

  • Włodzimierz WINCŁAWSKI
    Leplayowskie inspiracje w socjologii polskiej

  • Cezary OLBROMSKI
    Autorytet w naukach społecznych. Uwagi poczynione w związku z lekturą dzieł Maxa Webera i Jerzego Szackiego

  • Mariola KUSZYK-BYTNIEWSKA
    Odkrywanie Znanieckiego. O niezrealizowanej recepcji Floriana Znanieckiego

  • Mirosław CHAŁUBIŃSKI
    Recepcja Karola Mannheima w polskiej socjologii i filozofii. Pierwsze przybliżenie

  • Paweł BYTNIEWSKI
    Ludwik Fleck – outsider, prekursor, klasyk?

  • Marek ŻYROMSKI
    Zjawisko elity i teorie elit w polskiej myśli socjologicznej. Wybrane przykłady

  • Katarzyna IWIŃSKA
    „Theory of agency” w socjologii światowej i polskiej
       
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18