uz-logo-pion-2.png

Rocznik Lubuski

ISSN: 0485-3083

Tom 38 (2012)

CZĘŚĆ 1

Współpraca na pograniczu polsko-niemieckim. Geneza – stan obecny – perspektywy
Redakcja naukowa: Bernadetta Nitschke

RL 38/1 (2012) PDF

CZĘŚĆ 2

Homogeniczna versus heterogeniczna tożsamość pedagogiki
Redakcja naukowa: Bogdan Idzikowski, Mirosław Kowalski

RL 38/2 (2012) PDF

ARTYKUŁY
  • Maria MARCZEWSKA–RYTKO
    Granice i pogranicza – próba konceptualizacji w warunkach procesów globalizacji
    PDF

  • Łukasz MŁYŃCZYK
    Koincydencja tożsamości jako model badania pogranicza polsko-niemieckiego
    PDF

  • Grzegorz STRAUCHOLD
    „Jest dobrze, będzie jeszcze lepiej” Nowe granice zachodnie Polski w dyskursie publicystyczno-naukowym lat 40. XX wieku
    PDF

  • Bernadetta NITSCHKE
    Problem uznania granic jako wyznacznik stosunków polsko-niemieckich
    PDF

  • Piotr GODLEWSKI
    Kontakty portowe PRL-NRD ze szczególnym uwzględnieniem współpracy przygranicznej
    PDF

  • Wiesław HŁADKIEWICZ, Adam ILCIÓW
    Problem pojednania polsko-niemieckiego w działalności społeczno-politycznej premiera Brandenburgii Manfreda Stolpe
    PDF

  • Janusz MIECZKOWSKI
    Media mniejszości w procesach komunikowania społecznego – doświadczenia z terenu zachodnich województw Polski
    PDF

  • Małgorzata MIECZKOWSKA
    Media serbołużyckie jako media lokalne
    PDF

  • Stefan DUDRA, Piotr POCHYŁY
    Stosunki wyznaniowe na pograniczu polsko-niemieckim
    PDF

  • Piotr MADAJCZYK
    Współpraca transgraniczna i międzyregionalna pomiędzy Polską a Niemcami
    PDF

  • Jarosław FLAKOWSKI, Waldemar SŁUGOCKI
    Polsko-niemieckie pogranicze w programach operacyjnych Europejskiej Współpracy Transgranicznej
    PDF

  • Waldemar SŁUGOCKI
    Wpływ funduszy europejskich na innowacyjność lubuskiej gospodarki
    PDF

  • Agnieszka GRABLEWSKA
    Realizacja koncepcji Euromiasta Gubin-Guben próbą zacieśnienia współpracy na rzecz rozwoju polsko-niemieckiego pogranicza
    PDF

  • Kamil GLINKA
    Współpraca województwa lubuskiego z niemieckimi krajami związkowymi – Branderburgią i Saksonią 
    PDF

  • Piotr KRYSTIANS
    Polsko-niemiecka współpraca służb policyjnych (Lubuskie-Brandenburgia)
    PDF
        
  • Bogusław ŚLIWERSKi
    Pedagogika jako nauka bez kompleksów
    PDF

  • Andrzej RADZIEWICZ-WINNICKI
    Dominacja paradygmatów czy też wyjaśnień komplementarnych w okresie zmiany społecznej?
    PDF

  • Arkadiusz ŻUKIEWICZ
    Transwersalizm z perspektywy pedagogiki społecznej. Integracja wiedzy wywodzonej z dorobku nauk społecznych i humanistycznych dla praktyki działania społecznego
    PDF

  • Paweł PRÜFER
    Edukacja i wychowanie w wyobraźni socjologicznej
    PDF

  • Marzenna MAGDA-ADAMOWICZ
    Epistemologiczny kontekst pedagogiki i jej tożsamość
    PDF

  • Ewa MUSZYŃSKA
    Miejsce opieki we współczesnej pedagogice
    PDF

  • Iwona CHRZANOWSKA
    Wiedza na temat autyzmu wśród obecnych i przyszłych pedagogów a dylemat wspólnego kształcenia i integracji w wymiarze edukacyjnym
    PDF

  • Wioletta DANILEWICZ
    Rodzina w wyobrażeniach pedagogów i w jej rzeczywistych doświadczeniach
    PDF

  • Józef KARGUL
    „Kultura przemocy” a ludzie starzy
    PDF

  • Alicja KARGULOWA
    Poradnictwo w perspektywie biograficznego uczenia się dorosłych
    PDF

  • Bogdan IDZIKOWSKI
    Interdyscyplinarne konteksty animacji kultury
    PDF

  • Edward HAJDUK
    Czego chciałbym nauczyć studentów studiów społecznych
    PDF

  • Mirosław KOWALSKI
    Nobilitowanie ideologii społecznych przy pomocy nauki (ideologizowanie nauki) – analizy i refleksje
    PDF

  • Ryszard MAŁACHOWSKI
    Historyczno-filozoficzne aspekty polemologiczne a implikacje wychowawczo-kulturowe
    PDF

  • Danuta OPOZDA
    „Jednostkowa wiedza” jako konstrukt teoretyczno-badawczy stosowany w pedagogice – zarys refleksji
    PDF

  • Piotr T. NOWAKOWSKI
    Stosunek doświadczonych pracowników akademickich do młodych adeptów nauki w ujęciu Edwarda Marczewskiego: aspekt deontologiczny
    PDF

  • Ewa NARKIEWICZ-NIEDBALEC, Edyta MIANOWSKA
    Skuteczność nauczania metodologii badań społecznych studentów pedagogiki – analizy panelowe
    PDF

  • Anita FAMUŁA-JURCZAK
    Potoczność czy naukowość pedagogiki? Rekonstrukcja wiedzy studentów na temat pedagogiki
    PDF

  • Edyta MIANOWSKA
    Uniwersytet Zielonogórski na rynku edukacyjnym. Analiza wyników rekrutacji na wydział pedagogiczny w latach 2002/2003-2010/2011
    PDF

  • Ewa NARKIEWICZ-NIEDBALEC, Edyta MIANOWSKA
    Jubileusz 40-lecia Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu (WPSINOZ) Uniwersytetu Zielonogórskiego – 22-23 września 2011 r. – relacja z jego przebiegu 
    PDF

    Edukacja i wychowanie w interdyscyplinarnym dyskursie. Relacja z dyskusji panelowej z okazji 40-lecia Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego.
    (tekst autoryzowany)
    PDF

  • Marzanna FARNICKA
    Nienasycenie i co dalej?
    PDF


Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18